sunnuntai 17. huhtikuuta 2011

Jakamisen taito


Viikonloppu, tapahtumarikas ja värikäs. Kävin syömässä meksikolaista ruokaa adoptioäitien tapaamisessa. Olin opettelemassa rummunsoittoa ja tanssimassa ghanalaisten vetämässä tapahtumassa. Tänään adoptiotapahtumassa tutustuin eri maihin. Illalla ajattelin vielä katsoa vaalitulokset. Parempi blogata tässä välissä. Tällä kertaa tulokset saattaa tuottaa suuremman pettymyksen kuin aikaisemmin. Tosin olen ymmärtänyt, että samaa pettymystä välttääkseen ihmiset aktivoituvat äänestämään enemmän kuin yleensä. Kaksivuotias sanoo minulle tomerasti "MINUN". Ja minä ajattelen iloisesti, miten oma tahto kehittyy ja että pienin askelin opitaan jakamaan. Yhdessä jo samaa rumpuakin kuvassa soitellaan. Äiti ja minä. Minä ja leikkikaveri ja ehkä joskus vielä jakamisen taito ulottuu laajemminkin ihan ihmiskuntaa ajatellen. Sellaisia mietin ja rummutan kuopuksen kanssa, yhdessä. Mietin vaaleja. Miten pitkälle muita osataan huomioida. Nyt jos koskaan tuntuu, että kyse ei ole enää kylästä, maasta, maanosasta vaan meidän omasta pallosta ja sen asukeista, minun ja sinun. Meidän. 

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Tämä yhden lapsen koulutehtävä saa nyt tässä keväisessä vaalipäivässä olla blogikuvana, ympäristöäkin kun mietitään. Ja toivottavasti mietitään.

6 kommenttia:

Enna kirjoitti...

Teillä ollut mukava, tapahtumarikas viikonloppu, josta ei jakamisen taitoa ole puuttunut! :) Eli se on kyllä jo hallussa!

Söpö kuva teistä rummuttajista!:)

Dahlia kirjoitti...

Enna, kiva sä oot siellä! Joo, me opittiin muuten rummuttamisen lisäksi tanssimaan. Olisit tanssijana ollut ylpee meistä! :D

Tiina kirjoitti...

Tuo on niin ihanaa, tuo sinun avarakatseisuutesi ja järkesi! Luulenpa, että tämä maailma kaipaisi enemmän sinunlaisiasi ihmisiä :) Aurinkoista pääsiäistä!

Dahlia kirjoitti...

Tiina: Kun lukee noin kaunista palautetta sitä tosiaan nöyrästi toivoo olevansa sen mittainen. :)Iso iso kiitos, teit iloiseksi. Aurinkoista pääsiäistä sullekin!

Maria kirjoitti...

Se se vasta tärkeä taito on ja tuntuu, ettei harjoitukset lopu koskaan! Blogissani on sinulle jotain! Nyt hyvää yötä!

Dahlia kirjoitti...

Kiitos kaimalle tunnustuksesta! Ihan kiva haaste. :) Olen tässä lomalla ja vihdoinkin pääsin puutarhsn kimppuun josta lumi oli kuin olikin lähes pois! Kylläpä vaan sieltä pukkas kaikenlaisia alkuja esille. Olin eilen aivan innoissani kun kiersin puutarhaa talven jäljiltä. Luulen, että kans rakennan pienen kasvilavan salaateille yms. Teillä oli hienosti kaivannot kasvihuonetta varten edistynyt!