maanantai 24. tammikuuta 2011

Tunnustuksia

Niinpä lensi aihe tälle insertille tunnustuksen merkeissä blogi Tuulenpesästä, kiitos! Vai että seitsemän totuutta itsestä...no, yritänpä.

1) Olen iltauninen. Meinasin kirjoittaa "olen iltauninen ihminen...no mikäs muukaan kuin ihminen...eli
2) selitän aivan liikaa ja poistan usein teksteistäni turhaa löpinää, kaikenlaista höpinää;)
...silti, kuten nyt, kun kuopus nukahtaa, otan aikaa itselleni.
3) Olen syntynyt ja kasvanut Ruotsissa (ruotsinsuomalainen). Suomeen kotiuduin opiskellessani. Opiskelin tosin suurimman osan ruotsinkielellä. Olen tainnut vaihtaa koulukieltä viisi kertaa (näiden kahden välillä).
4) Siinä vuosituhannen vaihteessa, ropisi muutoksia elämässäni. Olin silloin päälle kolmenkymmenen. Voisi sanoa että minä tein muutosta ja oikeastaan muutokset teki minua!
5) Nyt elän sellaista elämää, jossa koen olevani kotona.
6) Olen koti-ihminen.
7) 18-vuotiaana sanoin, etten halua lapsia, nyt minun leikilliseksi totuudeksi on muodostunut siskoni hauska tokaisu: on helpompaa aloittaa lapsien tekeminen/hankkiminen kuin lopettaa (painottaen lopettamisen vaikeutta, niiden saaminenhan voi olla kiven alla ja siten taivaan lahja, ymmärrän). Rakastan lapsia. Itse asiassa minulla on aika vahva hoivaamisvietti. Pienenä hoidin kaikkea sammakoista mummoni lehmiin (vieläkin olen eläinrakas). Ihmismieli minua silti kiinnostaa ja sitä olen opiskellut. Lasten myötä minusta on tullut myöskin hiukan aamu-uninen...

Kaikki blogit luettelossani ovat ihania ja maininnan arvoisia, joten en nimeä ketään erikseen.  Kaikille teille!

Lisäyksenä haluaisin vielä kiittää Viannaa samaisesta tunnustuksesta (26.1), jonka näin tänään, iso kiitos!


12 kommenttia:

Saila kirjoitti...

Hee, sinullakin oli peiliin katsomisen paikka! On aina yhtä ilahduttavaa kuulla, että elämä on sellaista josta nauttii. Tuo lasten hankinta hymyilyttää: niin se varmaan juurikin on! Vaikka tunnen heitäkin, jotka yhden jälkeen ovat todenneet, että tämä riittää ja ovat pysyneet siinä mielentilassa :-)

Dahlia kirjoitti...

Saila: Ymmärrän niitäkin ihmisiä! ;)Tässä on usein aika väsynyt. Nukun sitten vanhempana=D Ja tiiätkö, silloin mullakin on ehdottomasti kissa tai pari kainalossa! Kirjoitit muuten blogillasi tämän jutun hirveen kivasti. Jäi siitä lämmin ja hyvä mieli ja vieläkin hymyilyttää sun kokemukset. Sellainen olet! =)

Maria kirjoitti...

Näitä on kiva lukea! Mielikuva kirjoittajasta tarkentuu ja saa uusia suuntiakin. Tuo viimeinen oli hauska!

Eniten kolahti nelos- ja vitostunnustus. 'Kodin' löytyminen omassa elämässä onkin se tärkein juttu. Tulla siksi ihmiseksi, joka sisimmältään on. Matka muutokseen on aloitettava jostain ja ehkä siinä käy juuri noin, että antaessaan muutokselle tilaa se alkaa ruokkia itseään ja muutos saa aikaan lisää muutoksia ja niiden kautta ihminen voi löytääkin helmen itsestään. Voi kääk, mikä sepustus. Näitä asioita sitä vain olen kovasti itsekin miettinyt.

Dahlia kirjoitti...

Maria: Eikä mitään kääk, hyvä sepustus! Meni just noin. =) Muutokset oli silloin aika raskaita. Käytännössä erosin, vaihdoin työpaikkaa, aloitin uuden suhteen, tämän siis, tein uutta koulutusta. Kaikkea en mitenkään suunnitellut, yksi johti vain toiseen, vaikka jälkikäteen aivan tarpeellisia kaikki sille ihmiselle joka olen. Oli muuten kauniisti sanottu, tuo helmen löytäminen itsestä! Sitä se on, saada olla(aito)oma itsensä.

Tuo viimeinen on minustakin hauska kun lopulta sain (saimme), tuon kuopuksenkin monien vuosien odotuksen jälkeen. Vaikea oli lopettaa;)

Kirjailijatar kirjoitti...

Voi kun oli kiva lukea näitä.

Minä olen iltaihminen, kukkuisin vaikka kuinka myöhään, jollei järki pakottaisi nukkumaan.

Minäkin taisin sanoa, etten halua lapsia, en ainakaan kovin nuorena. No, sitten mieli muuttui ja halusinkin.

Dahlia kirjoitti...

Kirjailijatar: Kyllä olisin ihmetellyt nuorena jos olisin nähnyt tulevaisuuteen. Kaikella on aikansa. En taida tänäänkään osata ottaa järkeä käteen...täällä taas istuskelen iltaa koneen äärellä. Sainpa samalla nähtyä kivan kommenttisi, kiitos!

Maria kirjoitti...

Iltavirkku on pakosta aamutorkku...miettii samanlainen täällä.Kiitos näistä seitsemästäsi.
Hyvää huomista♥

Dahlia kirjoitti...

Maria: Näinhän se menee! Aamulla on kovasti kahvikeitin käytössä;)Oikein mukavaa päivää sulle Maria (nyt meitä oli jo tripla määrä Marioita tässä kommenttilaatikossa huomasin)! =)

Enna kirjoitti...

Mahtavaa, että elämä on sellaista, missä on kotonaan, niin ajattelen sen myös olevan itselläni. Ihania tunnustuksia kaikki tyynni. :)
Nukkumiseen liittyen nukkumatti on tainnut unohtaa mut kokonaan, taitaa olla yöjunassa kaikki paikat loppuunmyyty, kun ei nykyään näy kääntymässä täälläpäin.

Dahlia kirjoitti...

Enna: Ihmetyttää tuo nukkumatin touhu! Ei muuten ole kiva ellei uni tule. Toivottavasti korjaa tapansa, unihiekat on kyllä hyvin tarpeellisia. Samat sanat sulle muuten, on kiva että kokee olevansa kotonaan omassa elämässään!

Nti Korento kirjoitti...

Ihanasti sanottu tuo "Nyt elän sellasita elämää jossa koen olevani kotona" !!! Siihen pyrin itsekin! :)

Dahlia kirjoitti...

Nti Korento: Kuulostaa viisaalle pyrkimykselle. Etsivä löytää! Sellaista pientä säätöä elämä on meille kaikille joka tapauksessa, vanhemmallekin kartanlukijalle ;)
Ja kiitos kultaisesta kommentistasi! =)