maanantai 6. huhtikuuta 2009

Ordlek

Detta hittade jag hos Pumita och det verkar som en kul grej. Here are my results:
=)

Regler: Kopiera detta och radera mina svar. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug. Lycka till!

1. Vad heter du? Maria
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mera!
3. Flicknamn: Maja
4. Pojknamn: Marcus
5. Yrke: Mentalt
6. Färg: Mörkblå
7. Klädesplagg: Mysplagg
8. Mat: Mandelmassa
9. Sak i badrummet: Make-up
10. Plats/Stad: Mariehamn
11. En orsak till att vara sen: Migrän
12. Något man inte skriker: Motstridigheter
13. Film: Mitt Afrika
14. Något man dricker: Must
15. Band: Madonna (bara låten med Abba-sound i bakgrunden;) )
16. Djur: Med mexikansk ursprung (finns på bild till vänster på bloggen)
17. Gatunamn: Masthugstorget (finns i Göteborg, där jag är född)
18. Bil: Metalgrå
19. Sång: Mama mia (Visst var filmen (musiken) med Meril Streep lyckad?)
20. Aktiviteter med mera än en deltagare: Matlagning

4 kommenttia:

Pumita kirjoitti...

Kul att du också nappade på den här! Är nyfiken på det där mexikanska djuret... ahaa, är det hunden? En chihuahua kanske? Hihi. Jag kan inget om hundar. :/

Dahlia kirjoitti...

Chihuahua:n i dubbel upplaga. Ordlekar är kul!

L3 kirjoitti...

1. Vad heter du? Helena
2. Ett ord på fyra bokstäver: Helt
3. Flicknamn: Hagar (hebreiska för Forskaren)
4. Pojknamn: Hadi (arabiska för Guide/Ledare)
5. Yrke: Holistiskt perspektiv
6. Färg: Hela skalan
7. Klädesplagg: Hiphop style
8. Mat: Havregrynsgröt
9. Sak i badrummet: Handduk
10. Plats/Stad: Hjällbo (föddes där)
11. En orsak till att vara sen: Hinner inte med allt
12. Något man inte skriker: HORA!
13. Film: Howl's Moving Castle
14. Något man dricker: Helt vanligt vatten
15. Band: Hata Katten (band jag spelade i på gymnasiet)
16. Djur: Huskatt
17. Gatunamn: Haga Nygata (är en fin gata i Göteborg)
18. Bil: Har ingen
19. Sång: Haligh, haligh a lie haligh (Bright Eyes)
20. Aktiviteter med mera än en deltagare: Helklass

Dahlia kirjoitti...

Jätte bra!! Nu lärde jag mej nytt om dej! Haligh, haligh, har jag nog aldrig hört. Du fick in din person i både flick- o pojknamn. Kul! Ha en glad påsk! =)