torstai 26. kesäkuuta 2008

Före o efter är alltid kul!

Nu:
Då:

Så här långt har jag kommit...min första text! Jag har svårt att bestämma mig vilket språk jag ska använda. Finska skulle falla naturligt, det är mitt starkaste språk men närapå alla blogg jag läser för tillfället är svenskspråkiga så jag börjar nu på svenska i alla fall. Jag vet att jag har EN läsare i alla fall;) Det är vår vikarie på jobbet som hjälpt mej att komma igång (tackar tackar). Det första steget har varit att överhuvudtaget våga sig på ngt nytt här i blogglandet. Efter att ha läst många härliga blogg med bilder kan jag inte låta bli att "join:a".

Riktigt finurlig behöver man inte vara för att gissa att mitt intresse här i livet handlar om blommor...Bloggnamnet har dubbel betydelse, utöver blommor syftar den på mitt namn. Det där med blommor började för fem år sedan när vi med maken köpte ett torp som fritidställe. Den hade stått ovårdad länge o vi "dagdrömmare" fick ngt konkret att börja jobba med. Fem år har vi hållit på o nu börjar den bli sådan, att man kan tala om vila när man far dit. En gammal tant som bodde i torpet bredvid, suckade för ett par år sedan o sa att det mest liknade ett arbetsläger...Som första inlägg ska jag försöka visa (min enda läsare;) hur det såg ut när vi köpte den (måste ta ett foto av en gammal bild) och en på hur den ser ut nu. Terassen blev klar denna vår.
Ser ut som om jag lyckats få dit mina bilder. Mannen kom in med mat åt mig o jag undrar, borde jag inte börjat blogga för länge sedan, roligare än så här blir det väl inte ;)
/Dahlia

3 kommenttia:

ienni kirjoitti...

Före och efter ÄR kul! Ert torp ser ju lika fint ut som Kapsäckenhuset. :)

Välkommen till bloggförfattarens värld. Jag ska inte säga som en viss M(attias) sa åt mig när jag började blogga "Lika långlivad blogg som en mygga?". Istället hoppas vi på att det blir en blogg lång i stil med Kinamuren.

Johanna kirjoitti...

Ert torp ser ju bara för härligt ut! Skall bli spännande att följa med din blogg och se hur arbetet på torpet fortsätter :)

Leena kirjoitti...

Hei!
Sattumalta tänne blogiisi eksyin.
Ihana paikka teillä!